Comparație: Depozit propriu sau fulfillment?

image of blog Frisbo Team

Dacă ai un business de e-commerce sau un magazin online, ai nevoie de un loc unde să-ți depozitezi produsele. La început, magazinele online proaspăt înființate își folosesc biroul și spațiile din subsolul locuinței sau garajele drept locuri pentru depozitarea produselor. Și chiar dacă această soluție este cea mai accesibilă și mai ieftină, din păcate nu poate fi eficientă pe termen lung. Fiecare afacere vrea să prospere, așa că, mai devreme sau mai târziu, va trebui să îți cauți un depozit în care să-ți depozitezi bunurile. Iar aici, ai două opțiuni. Îți poți închiria un depozit propriu sau îți poți externaliza întregul progres logistic la un centru de fulfillment. Dar care sunt avantajele și dezavantajele acestor soluții?

Magazinele noi decid să-și depoziteze produsele într-un depozit propriu pe care  îl închiriază. Și asta este un lucru de înțeles, din mai multe puncte de vedere.

Însă, pentru ca tu să poți alege varianta care se potrivește cel mai bine afacerii tale, în următoarele rânduri, îți prezentăm câteva informații utile care te vor ajuta să înțelegi diferența dintre depozitarea in-house și externalizarea serviciilor de depozitare.

Gestionarea propriului depozit

Procesul e cam mereu același: Decizi să pornești un magazin online sau o companie de e-commerce, iar apoi închiriezi un depozit în care să-ți depozitezi marfa. Această metodă vine cu destule beneficii. Pentru cei la început de drum, când ai un depozit propriu, este mult mai ușor să te asiguri că ai totul sub control. În funcție de ce buget ai, îți poți găsi un depozit care să-ți îndeplinească toate nevoile și așteptările, indiferent dacă asta înseamnă că este poziționat foarte aproape de biroul sau casa ta, sau că are toate caracteristicile de care ai nevoie (spațiu suficient, loc de parcare sau chiar aparate suplimentare pentru încărcarea, organizarea și ambalarea coletelor). Cu un depozit in-house, îți poți organiza și împacheta produsele exact așa cum îți dorești.

Cu toate acestea, să ai un depozit propriu poate fi o lamă cu două tăișuri. Gestionarea unui depozit îți mănâncă foarte mult timp și poate fi destul de dificilă, mai ales dacă nu ai mai făcut asta până acum. Trebuie să stăpânești cel puțin cunoștințe de bază în domeniul logisticii ca să te asiguri că totul se realizează cât mai eficient posibil. Iar, cu cât ai mai multe produse, devine cu atât mai complicat să le urmărești pe toate îndeaproape. În scurt timp, vei avea nevoie de un sistem avansat de ERP sau WMS care să te ajute să monitorizezi tot ce se întâmplă în depozit. Apoi, o să vină și nevoia a cel puțin doi angajați în depozit. Și dacă ne gândim la perioadele aglomerate din an, precum vârfurile de sezon sau sărbătorile, vei cam avea nevoie de câțiva oameni în plus pe care să-i angajezi sezonier. Când privești în ansamblu, îți dai seama că gestionarea propriului depozit nu e chiar atât de ieftină. Și nici ușoară. Este o activitate transformată deja într-un job full-time care te ține deoparte de responsabilitatea ta principală în afacere: creșterea vânzărilor.

Din fericire, există soluții pentru asta. Poți să optezi pentru externalizarea serviciilor de logistică și să începi colaborarea cu o companie 3PL (third-party logistics) care administrează un centru de fulfillment.

Fulfillment pentru magazinul tău online

Serviciul de fulfillment se bazează pe externalizarea tuturor proceselor logistice. Asta înseamnă că centrul de fulfillment cu care vei colabora se va ocupa de: 

  • Depozitarea produselor
  • Colectarea și ambalarea lor
  • Trimiterea coletelor către clienți
  • Primirea retururilor și a eventualelor plângeri

Și fac toate acestea în numele tău! Drept urmare, nu vei avea nevoie de depozite separate (și nici de lucrători în depozite)- centrul de fulfillment îți va pune la dispoziție tot spațiul lor de depozitare (de obicei, la standarde înalte). De fapt, tot ce mai ai tu de făcut este să le comunici vânzătorilor și furnizorilor unde se află noua locație a depozitului. De restul, se ocupă centrul de fulfillment.

Mai mult, unele centre de fulfillment le oferă clienților expedieri internaționale. Iar colaborarea cu un astfel de centru îți aduce și mai multe beneficii, pentru că: 

  • Ai acces rapid și uneori instant la diferite piețe internaționale;
  • Poți alege dintre curierii locali ai țării respective, beneficiind de prețuri convenabile;
  • Ai acces la know-how-ul partenerului tău de logistică privind piața pe care urmează să intri, ceea ce înseamnă că firma ta va putea ajunge mai ușor la segmentul de audiență dorit și va înregistra o creștere mai rapidă a vânzărilor.

De asemenea, centrele de fulfillment îți dau acces la propriul sistem de gestionare a depozitului pentru ca tu să știi mereu unde se află comenzile tale. Și pentru că centrele de logistică sunt obișnuite cu depozitarea produselor în cantități mari, procesele și procedurile de depozitare sunt extrem de bine puse la punct. În plus, datorită expedierilor masive de mii de colete în fiecare lună dintr-un singur loc, centrele de fulfillment au prețuri mult mai atractive la firmele de curierat, așa că tu vei putea economisi bani cu fiecare comandă expediată.

Fără îndoială, alături de un centru de fulfillment bun, magazinul tău online va putea expedia mult mai multe comenzi chiar și în perioade aglomerate precum Black Friday sau sărbătorile de Crăciun.

Există totuși dezavantaje când lucrezi cu un centru de fulfillment? Trebuie doar să știi că odată ce începi colaborarea cu un centru de fulfillment, calitatea proceselor logistice va depinde de calitatea partenerului tău 3PL. Când lucrezi cu un centru de fulfillment, nu vei mai expedia colete in-house, întregul lanț de procese logistice fiind preluat de partenerul de logistică. În acest context, este foarte important să îți alegi cu grijă centrul de logistică și să găsești unul în care să poți avea încredere deplină. Fă puțin research, compară ofertele disponibile și ia o decizie în cunoștință de cauză, ținând cont de modelul de depozitare.

La Frisbo, oferim servicii de depozitare în 25 de țări de peste tot din Europa, Pick&Pack și livrare Next-Day în 24 de țări. Dacă ai un magazin online, acum îl poți scala internațional mai simplu ca oricând. Cere un demo!




Nu uita să distribui!

Related posts

Înscrie-te la newsletter-ul nostru

Te vom ține la curent cu tot ce e nou în lumea fulfillment-ului