Dropshipping vs. fulfillment: Comparație [Da pentru ambele!]

image of blog Frisbo Team

Atunci când te gândești să lansezi o afacere de comerț electronic, ai mai multe opțiuni din care poți alege, în primul rând în ceea ce privește modelul de vânzare și logistică. În prezent, magazinele online operează frecvent în modelul dropshipping. Alții decid să opteze pentru fulfillment. În acest articol, vom compara aceste două modele. Ce trebuie să știi despre ele?

Da, știm că fulfillmentul și dropshippingul nu pot fi comparate direct. Primul este un model pur logistic, în timp ce al doilea se învârte în jurul strategiei de vânzări. Cu toate acestea, după cum vei vedea în scurt timp, atât fulfillmentul, cât și dropshippingul au multe în comun! Să trecem la treabă.

Ce trebuie să știi despre dropshipping?

Dropshippingul este un model de afaceri comun în comerțul electronic. Unul dintre marile sale avantaje este că îți permite să începi rapid o afacere fără investiții mari. De fapt, tot ce ai nevoie este un magazin online. În acest model, magazinul tău vinde produse pe care nu le ai fizic în depozit. Cum este posibil acest lucru? Atunci când un client plasează o comandă, tu o direcționezi către furnizorul/distribuitorul tău, iar acesta este responsabil de expedierea către client. Cu alte cuvinte, magazinul tău joacă rolul unui intermediar. 

Care sunt avantajele acestei abordări a ecommerce-ului?

  • Nu trebuie să administrezi sau să închiriezi un depozit
  • Nu ai nevoie de resurse financiare extinse pentru a începe să vinzi produse
  • Și, nu în ultimul rând, nu trebuie să îți faci griji cu privire la logistică

Totul este în mâinile partenerului tău. Partea dezavantajoasă este că acest lucru înseamnă că depinzi în totalitate de furnizorul sau furnizorii tăi. Dacă aceștia nu au un produs în stoc, nu poți trimite comanda. Dacă aceștia pierd fluxul de numerar și nu pot onora comenzile, automat și afacerea ta devine instabilă.

Dacă ai fost atras de dropshipping din cauza avantajelor sale, ia în considerare și serviciile de fulfillment. Este adevărat, acest model necesită mai multă implicare din partea ta, dar este mai fiabil din multe puncte de vedere.

Ia în considerare serviciile de fulfillment pentru magazinul tău online

Fulfillment-ul este strict un model logistic bazat pe externalizare. În acest caz, colaborezi cu un centru extern de fulfillment (denumit frecvent centru logistic) care se ocupă de logistică în numele tău. Ce înseamnă acest lucru în practică?

  • Nu trebuie să conduci sau să închiriezi un depozit. De obicei, centrele de  fulfillment le oferă clienților spațiul de depozitare necesar pentru produsele lor.
  • Nu trebuie să îți faci griji cu privire la logistică. Centrul de fulfillment adună automat comenzile din magazinul tău (prin intermediul unui sistem de gestionare a depozitului integrat cu platforma ta de ecommerce) și expediază comenzile către clienți. 
  • Frecvent, centrele de fulfillment se ocupă chiar și de retururi și reclamații, în numele clienților lor.
  • Centrele de fulfillment oferă cea mai rapidă și mai facilă cale de a ajunge la clienții străini. Companii precum Frisbo oferă servicii de fulfillment în toată Europa și sprijină clienții să își extindă vânzările și pe piețe externe. Ca urmare, îți poți extinde cu ușurință afacerea fără să fie nevoie să investești resurse semnificative.

Atunci când externalizezi logistica către o companie 3PL (third-party logistics), aproape că poți uita de partea logistică și te poți concentra pe creșterea afacerii. Tot ceea ce se întâmplă offline este în mâinile partenerului tău logistic. Desigur, acest model necesită mai mult efort decât dropshipping-ul. De exemplu, trebuie să îți ții sub observație stocurile și lanțul de aprovizionare pentru a servi clienții fără întârzieri și erori. La urma urmei, produsele pe care le vinzi trebuie să fie disponibile fizic în depozitul tău (chiar dacă este un depozit extern pus la dispoziție de un centru logistic).

După cum poți vedea, deși dropshipping-ul și fulfillment-ul sunt două lucruri diferite, avantajele din spatele ambelor modele sunt destul de asemănătoare. Înseamnă că unul este mai bun decât celălalt? În niciun caz! Ambele modele au câteva avantaje semnificative și totul depinde cu adevărat de felul în care vrei să îți organizezi afacerea. Află mai multe despre strategiile de afaceri în ecommerce și alege opțiunea care se potrivește cel mai bine nevoilor și viziunii tale.

Related posts

Înscrie-te la newsletter-ul nostru

Te vom ține la curent cu tot ce e nou în lumea fulfillment-ului